Sufletul odaii mele


Sufletul odaii mele.

O seara linistita. In gradina, spre seara desluseam cu greu gandurile care imi cuprindeau mintea citind “Pride and prejudice”. Aveam langa mine un caietel in care scriam in mod obisnuit doar ce intelegeam din esenta unei pagini. O alta seara obisnuita de vara. Vacanta.Locul favorit era acolo la masuta facuta de tati.Fosnetul frunzelor picura lin in vant iar dealul era acoperit de umbrele lasate de soarele care asfintea…asfintea ca o clepsydra,anuntand scurgerea timpului. Este miraculos sa stai cu ochii scaldati in ultimile sclipiri ale asfintitului.Ma ametea parfumul florilor care isi pierdeau culoarea incet…adormite. Le simteam doar aromele raspandite in cercul meu de vis.M-a trezit din armonie Maia.
A strigat:Mioooo ..vino repede.Am fugit desculta pe poteca plina de iarba umeda,un covor verde,moale si racoros.Eram deja in curte unde Maia tinea oglinda mea ovala in fata unei tiganci.Ascultam aiurita ce vorbea ea. “….si va pleca de acasa departe…si se va castori cu un barbat mai mare cu 7 ani ….” Rotindu-mi inelul de pe deget , radeam…”Maia tu cum poti sa crezi asa ceva ?”Brusc mi-am amintit de carte…prejudecatile sociale ale Angliei secolului al –XIX-lea…nu avea nici o legatura cu oglinda…
Am fugit pe scari sus ..in camera mea.Am deschis masuta de la biblioteca si am aprins lumanarea.

era un …obicei… Flacara lumanarii scria singura gandurile unei copile de 16 ani. Caietul meu avea un nume..”Sufletul odaii mele”. Tiganca a avut dreptate..poate a spus doar ce i-a trecut atunci ca un fulger prin minte…destine.
nu mai gasesc caietul..cuprindea ganduri adunate in serile de vara cand apusul avea magia gradinii mele plina cu aromele intense ale crinilor….

Autor: Maria

...sunt gând, pot fi culoare, sunt clipă, pot fi fulg de nea, sunt rațiune, pot fi ploaie de vară, sunt tot ce Universul a imprimat în toată structura mea umană...

Lasă un răspuns

